Добірка віршиків та казок з прикладами пальчикових ігор для розвитку дрібної моторики в учнів молодшої школи.
Навчити, зацікавити, захопити і розважити. І все це треба зробити в межах уроку. Бути педагогом складно, а вчителем молодших класів – тим паче. Адже, щоб втримати увагу школярів молодших класів, треба змінювати діяльність кожні 5-10 хвилин. В іншому випадку діти втомлюються, перестають сприймати інформацію й їм просто стає нудно.
Щоб урок був динамічним, спеціалісти рекомендують протягом занять чергувати навчальну діяльність з фізхвилинками. У межах класу якнайкраще підійдуть пальчикові ігри. Музичні пальчикові ігри для дітей – чудова можливість розважатися з користю.
Пальчикова гра – це інсценування будь-яких римованих історій чи казок за допомогою пальців. Це не новий метод, такі ігрові форми навчання з'явилися дуже давно, але не втрачають своїй актуальності. Адже нервові закінчення рук впливають на мозок дитини, і розумова діяльність активізується. Особливо актуальна пальчикова гімнастика у 1 класі. 
Такі ігри сприяють розвитку зорової уваги, пам'яті, уяви, фантазії, комунікабельності. І, зрештою, це просто цікаво дітям!
Пропонуємо добірку пальчикових вправ з книги «Пальчикова гімнастика» вчителя молодших класів Руцької Ксенії Олександрівни, їх можна використати на розважальних п'ятихвилинках. Сучасні пальчикові ігри у віршах сподобаються і вам, і учням.
Вправа 1: Покласти олівець між вказівним, середнім і без­іменним пальцями. Крутити олівець, передавати його з одного пальця на інший.
Олівець в руці катаю,
Поміж пальчиків кручу,
Неодмінно кожен пальчик
Буть слухняним я навчу.

Вправа 2: Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по парті вперед.
Жук у жолудя питав:
─ Де ти шапочку  придбав?
От якби мені таку –
Був би красень я в ліску.
Вправа 3: Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним.
Оса осі в осінні дні
Сумні виспівує пісні.
Тумани сиві на росі —
Сховатись ніде вже осі.
Вправа 4: Долоні розгорнуті на себе, великі пальці пе­реплетені — голівка птаха. Інші зімкнені паль­ці — крила. Швидко помахати ними.
Горобцю казала кішка:
─ Понявчи зі
мною трішки.
Та він знай собі ─
Цвірінь!
А нявчати йому лінь.
Вправа 5: Учитель декламує віршик і показує: долоню, а потім по черзі з'єднує з великим пальцем усі інші, починаючи зі вказівного.
Пальчику, пальчику,
Де ти бував?
Я з цим братом в ліс ходив,
А з цим братом борщ варив,
З цим я кашки скуштував,
А з найменшим заспівав.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу